قیمت ناودانی هموزن اروپا در تهران

ناودانی یک  نوع  پروفیل باز است که در ساخت  پایه ها و قاب ها در سازه ها کاربرد فروانی دارد ناودانی در انگلیسی به کلمه Channel steel گفته می شود و این محصول به شکل حرف انگلیسی U می باشد و سطح  مقطع آن از یک  جان (Web) به صورت افقی و دو بال ((Flanges)به صورت عمود برهم  تشکیل  شده است که ساختاری همانند تیرآهن دارد.قیمت ناودانی هموزن اروپا در تهران

تاریخچه ناودانی

ناودانی از اوایل قرن  20 که استفاده از فولاد و پروفیل های مختلف مانند ناودانی آغاز شد بعد از نگ جهانی دوم تولید آهن آلات و سازه های فلزی به طرز شگفت آوری پیشرفت کرد به طوری که تعداد کارخانه های تولید کننده فولاد در سراسر جهان  نسبت به قبل چندین برابر افزایش یافت و منجر به افزایش تولیدی محصولات فولادی شد.  به طور عمده  قیمت آهن آلات به علت روش های نوین تولیدی و و ضعیت  اقتصادی مردم پس از جنگ  کاهش پیدا  کرد  و بسیاری از تولید کنندگان به دنبال نوآوری در طراحی ها و روش های کاربردی محصولاتشان بودند و می خواستند وضعیت بازار را تغییر دهند و با پیشرفت و توسعه ساخت سازه های فولادی, تقاضا برای این قبیل محصولات, افزایش پیدا کرد و بدین ترتیب تولیدکنندگان توانستند بیش از پیش به تولید مقاطعی مثل نبشی و ناودانی بپردازند.

ناودانی پرسی چیست

در این روش تولید از ورق های فولادی به عنوان ماده اولیه تولید قیمت ناودانی در تهران  استفاده می شود  که در ابتدا ورق با ضخامت های مناسب و طول های مورد نظر برش داده می شود و سپس به وسیله دستگاه فرمینگ  شکل دهی می شود تا به شکل ناودانی تبدیل گردد.قیمت ناودانی هموزن اروپا در تهران

ناودانی فابریک چیست

ناودانی های فابریک  به دو روش نورد گرم و نورد سرد  تولید می شود در ناودانی های نورد گرم شمش فولاد را تحت  حرارتی 1100 درجه ای در کوره قرار می دهند تا  با عبور از غلتک های عمودی و افقی به شکل مورد نظر فرم بگیرد و سپس آن را در اندازه مورد نظر برش می دهند. تولید ناودانی نورد سرد هم مانند نورد گرم  صورت می پذیرد با این تفاوت که ناودانی را قبل از ورود به فرایند شکل دهی, در کوره قرار نمی دهند.

انواع ناودانی بر اساس شکل ظاهری

ناودانی ها از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته :

  1. ناودانی ساده
  2. ناودانی مشبک

تقسیم بندی می شود. روش تولید هر دو ناودانی مشابه است, اما از لحاظ ابعاد و وزن با یکدیگر تفاوت دارند. نوع ساده آن که در سایزهای 8, 10, 12, 14 و 16 موجود است با ارتفاع های متنوعی بین 30 تا 400 میلی متر تولید می شود ودر ساخت :

  1. پل های باربر
  2. پایه
  3. قاب پله ها
  4. چهارچوب ها
  5. تجهیزات دریایی
  6. اسکلت کامیون

مورد استفاده قرار می گیرد. در مقایسه با ناودانی ساده, ناوادانی مشبک وزن سبکتری دارد و همین دلیل منجر به کاربرد بیشتر آن در مقاوم سازی سازه های فولادی می شود.قیمت ناودانی هموزن اروپا در تهران

انواع ناودانی از لحاظ ساختار

ناودانی ها از لحاظ ساختاری نیز متفاوت با یکدیگر تولید می شوند. طبقه بندی انواع ناودانی بر اساس شکل بال عبارت است از:

UPE
UPN
UNP  یا اروپایی

بال های ناودانی UPE, صاف بوده و به صورت موازی قرار گرفته می شود در حالی که بال های ناودانی نوع UPN به صورت مخروطی شکل می باشد.  ناودانی اروپایی یا UNP ضخامت بیشتری دارند و از نظر وزنی نیز سنگین تر از دو نوع قبلی است و معمولا در پروژه های بزرگ ساختمانی و صنعتی به کار می رود.قیمت ناودانی هموزن اروپا در تهران